Financial Control Specialist

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City : Waterloo

Category : Full-time

Industry : Finance

Employer : Sun Life Financial

Vous êtes unique, comme le sont votre parcours, votre expérience et votre façon de voir les choses. Ici, on vous encourage et on vous motive à donner le meilleur de vous-même, et on vous donne les moyens de le faire. Vous travaillerez avec des collègues dynamiques – experts dans leur domaine – qui sont impatients de partager leurs connaissances avec vous. Vous aurez des gestionnaires inspirants qui vous aideront à développer votre potentiel et à atteindre de nouveaux sommets. Chaque jour, vous aurez de nouvelles occasions de rendre la vie de nos Clients plus radieuse – ils sont au cœur de tout ce que nous faisons. Découvrez comment vous pouvez faire une différence dans la vie des gens, des familles, des collectivités – ici et partout dans le monde.

Description de poste:

The Investment Solutions Financial Controls team is responsible for ensuring the timeliness, accuracy and completeness of accounting transactions from the Individual Wealth administration systems through to the General Ledger. This includes cash controls monitoring, accounting and reporting related to the Investment Solutions Retail business. The Financial Control Specialist will be responsible for ensuring that all work is complete and accurate, identifying and escalating any issues and offering alternatives for a solution. The successful candidate should possess a natural willingness to support the team in the accomplishment of all objectives, strive to understand client’s needs, create efficiencies and support innovation.

What will you do?

  • Reconciliation of various suspense and balance sheet accounts

  • Completing manual journal entries

  • Monitor daily accounting reports and error corrections

  • Research discrepancies to reconcile all related bank accounts for the Individual Wealth products

  • Responsible for money movement between various systems and bank accounts

  • Error tracking and trending to increase accuracy and create process improvements

  • Balancing accounting feeder files sent from the administration system to the General Ledger

  • Provide consultation to business partners to ensure standard accounting practices are being followed so control issues do not occur

  • Identify and execute process improvement opportunities on an ongoing basis

  • Maintain and create accounting procedures documentation

Requirements

  • Previous accounting experience (reconciliation, audit, reporting, etc.)

  • Demonstrated ability with a track record of leading/supporting process improvement

  • Experience with Oracle, and SAP or other general ledger systems

  • Strong Microsoft Excel skills

  • Strong communication and organizational skills

  • Ability to operate effectively as a team member as well as independently with limited supervision

  • Solid problem-solving & analytical skills

  • Attention to accuracy and detail

  • Adaptable and positive approach toward change

  • Ability to handle conflicting priorities and meet stringent deadlines

Assets

  • Banking processes experience

  • Knowledge of and experience with Sun Life’s internal administration systems including Prism, Ingenium and LA

Notes:

  • Overtime will be required during peak periods (month-end and RSP season)

What's in it for you?

  • 15 vacation days per year

  • Flexible Benefits from the day you join to meet the needs of you and your family

  • Pension, stock and savings programs to help build and enhance your future financial security

  • The opportunity to move along a variety of career paths with amazing networking potential

L’échelle du salaire de base est pour l’emplacement principal du poste affiché. Elle peut varier selon l’emplacement du candidat sélectionné et d’autres facteurs. En plus du salaire de base, les employés admissibles de la Financière Sun Life participent à différents programmes de rémunération incitative, dont le montant octroyé est discrétionnaire et dépend du rendement de l’employé et de la compagnie. Certains postes de vente participent à des programmes de rémunération incitative basés sur les résultats de vente individuels ou de groupe. 

Depuis toujours, la diversité et l'intégration sont au cœur des valeurs de la Financière Sun Life. Nous croyons qu'un effectif diversifié ayant des points de vue variés et des idées créatives est avantageux pour nos clients, pour les collectivités où nous exerçons nos activités, ainsi que pour nous tous, en tant que collègues. Nous accueillons avec enthousiasme les candidatures de personnes compétentes provenant de tous les horizons.

Les personnes handicapées ayant besoin de mesures d'adaptation pour présenter leur candidature et celles qui doivent consulter les offres d'emploi sur un support de substitution peuvent envoyer leur demande par courriel à l'adresse ‘thebrightside@sunlife.com’.

À la Sun Life, nous voulons créer un environnement de travail flexible où nos employés sont outillés pour donner le meilleur d’eux-mêmes. Nous offrons plusieurs options de travail flexibles selon les exigences du poste et les besoins individuels. N’hésitez pas à en discuter pendant le processus de sélection.

Nous remercions tous les candidats de l'intérêt manifesté pour ce poste. Nous ne communiquerons qu'avec les personnes qui auront été retenues pour passer une entrevue.

Échelle salariale:

37,600/37 600 - 61,500/61 500

Catégorie d'emploi:

Finances

Fin de l'affichage:

14/03/2022

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