Manager, Financial Reporting, IFRS 17 & 9 (18 month contract)

Return to List


City : Toronto

Category : Temporary

Industry : Finance

Employer : Sun Life Financial

Vous êtes unique, comme le sont votre parcours, votre expérience et votre façon de voir les choses. Ici, on vous encourage et on vous motive à donner le meilleur de vous-même, et on vous donne les moyens de le faire. Vous travaillerez avec des collègues dynamiques – experts dans leur domaine – qui sont impatients de partager leurs connaissances avec vous. Vous aurez des gestionnaires inspirants qui vous aideront à développer votre potentiel et à atteindre de nouveaux sommets. Chaque jour, vous aurez de nouvelles occasions de rendre la vie de nos Clients plus radieuse – ils sont au cœur de tout ce que nous faisons. Découvrez comment vous pouvez faire une différence dans la vie des gens, des familles, des collectivités – ici et partout dans le monde.

Description de poste:

This role is a key contributor in the Corporate Finance team responsible for supporting Sun Life’s statutory and global accounting and regulatory reporting functions under IFRS 17 and IFRS 9. The incumbent will support the design and implementation of a best-in-class process to centralize and integrate the data collection function across Corporate Finance teams, using existing tools (SAP, Longview, Workiva etc.) and automated workflow capabilities to achieve that outcome. The incumbent may also be required to assist in executing the monthly and quarterly financial close processes, assisting in the preparation of consolidated financial statements and other related functions as needed        

 

The ideal candidate is a self-motivated, results-driven individual with a passion to lead and drive change to improve operational efficiency

Responsibilities

  • Support the design, build and implementation of a technology-driven, data collection and integration process, applying the principle of “collect once, use many times” to minimize duplication and satisfy a wide range of users across reporting and analysis functions within Corporate Finance

  • Liaise with key stakeholders across Corporate Finance to understand key reporting deliverables, both internal and external, under IFRS 17 and IFRS 9

  • Partner with technical, accounting and business teams to lead design and execute development and automation of internal and external reports and controls using multiple reporting tools, techniques, and sources of data; project manage and ensure timely delivery within a very tight timeline         

  • Assist in the global consolidation process for all subsidiaries in a multi-currency environment and prepare consolidated reporting and deliverables under IFRS 17 using SAP S/4HANA and IFRS 4 in Oracle in dual reporting year 2022

  • Identify and execute process improvement initiatives in collaboration with cross-team stakeholders to drive operational efficiencies, building upon a culture of continuous improvement

  • Contribute to strategic ad-hoc projects across Corporate Finance, including our adoption of IFRS 17, IFRS 9, and the implementation of new reporting processes and controls

    Qualifications

    • Bachelor’s degree in Finance or Accounting

    • Accounting designation CPA, CA, CMA or CGA or equivalent

    • 4+ years of relevant experience in either public accounting or large, multinational organizations, preferably in the insurance industry

    Preferred skills

    • Ability to visualize, organize and manage large volumes of data

    • Collaborative experience with technical, accounting and business teams at all levels, with the ability to communicate with purpose

    • Demonstrated experience in designing and developing reporting solutions and automations

    • Experience with SAP S/4HANA (including Fiori and Analysis for Office) and Aptitude Accounting Hub is an advantage

    • Experience with Oracle general ledger, Tableau, Workiva wDesk and Longview is an advantage  

    Please Note: This is an 18 month long contract role that includes salary and benefits, you will be on Sun Life payroll.

    L’échelle du salaire de base est pour l’emplacement principal du poste affiché. Elle peut varier selon l’emplacement du candidat sélectionné et d’autres facteurs. En plus du salaire de base, les employés admissibles de la Financière Sun Life participent à différents programmes de rémunération incitative, dont le montant octroyé est discrétionnaire et dépend du rendement de l’employé et de la compagnie. Certains postes de vente participent à des programmes de rémunération incitative basés sur les résultats de vente individuels ou de groupe. 

    Depuis toujours, la diversité et l'intégration sont au cœur des valeurs de la Financière Sun Life. Nous croyons qu'un effectif diversifié ayant des points de vue variés et des idées créatives est avantageux pour nos clients, pour les collectivités où nous exerçons nos activités, ainsi que pour nous tous, en tant que collègues. Nous accueillons avec enthousiasme les candidatures de personnes compétentes provenant de tous les horizons.

    Les personnes handicapées ayant besoin de mesures d'adaptation pour présenter leur candidature et celles qui doivent consulter les offres d'emploi sur un support de substitution peuvent envoyer leur demande par courriel à l'adresse ‘thebrightside@sunlife.com’.

    À la Sun Life, nous voulons créer un environnement de travail flexible où nos employés sont outillés pour donner le meilleur d’eux-mêmes. Nous offrons plusieurs options de travail flexibles selon les exigences du poste et les besoins individuels. N’hésitez pas à en discuter pendant le processus de sélection.

    Nous remercions tous les candidats de l'intérêt manifesté pour ce poste. Nous ne communiquerons qu'avec les personnes qui auront été retenues pour passer une entrevue.

    Échelle salariale:

    68,400/68 400 - 111,700/111 700

    Catégorie d'emploi:

    Finances

    Fin de l'affichage:

    04/04/2022

    Return to List

    SUBSCRIBE

    Subscribe to our newsletter & stay updated