Business Manager

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City : North York

Category : Full-time

Industry : Finance

Employer : Sun Life Financial

Vous êtes unique, comme le sont votre parcours, votre expérience et votre façon de voir les choses. Ici, on vous encourage et on vous motive à donner le meilleur de vous-même, et on vous donne les moyens de le faire. Vous travaillerez avec des collègues dynamiques – experts dans leur domaine – qui sont impatients de partager leurs connaissances avec vous. Vous aurez des gestionnaires inspirants qui vous aideront à développer votre potentiel et à atteindre de nouveaux sommets. Chaque jour, vous aurez de nouvelles occasions de rendre la vie de nos Clients plus radieuse – ils sont au cœur de tout ce que nous faisons. Découvrez comment vous pouvez faire une différence dans la vie des gens, des familles, des collectivités – ici et partout dans le monde.

Description de poste:

Reporting to the Director, Strategy and Business Management the incumbent will play a key role in enabling and supporting the Leadership Team to meet strategic and business objectives. They will do this by supporting key business functions that span the breadth of the Organization to ensure consistency and alignment of priorities and support functional leaders in achieving desired business outcomes.


What Will You Do?

  • Work closely with the Director to manage all Business Management functions for the Platform Technologies &Engineering organization, including Financial management, Budgeting (Client and Team) and Contractor / Vendor Management (Resource Set-up, Invoicing, Monthly Accounting, Payments, PO tracking).
  • Work with the director to build and maintain the Workforce Plan encompassing FTE, Contractor, 3rd party, ASCI and Co-Ops
  • Manage the team newsletter, establish cadence and requirements
  • Manage the processes for important business feedback loops: Leader meetings, broader team meetings, and others as appropriate. In collaboration with the Director, this includes responsibility for the planning and execution of these meetings including (where applicable) logistics, agenda, presentations, pre-reads, ensuring the readiness of all agenda items and presenters, capturing and tracking of key conclusions and action items.
  • Assist the Director in facilitating the business area strategic and annual planning process, ensuring alignment of initiatives to the broader strategy. Develop plan artifacts and keep track of progress against key objectives
  • Manage the annual budget planning process and monthly expense variance reporting and analysis functions. Act as a steward for fiscally responsible expense management; identify, consult and influence on opportunities for enhanced fiscal management

What do you need to succeed?

  • 5-10 years experience with up-to-date expense analysis and business plan/tracking to objectives
  • Experience with delivery of high quality, timely business artifacts with clear recommendations and action plans to support business objectives
  • An in-depth understanding of the financial services marketplace
  • Excellent time and priority management skills
  • Demonstrated Leadership, coaching and team building skills
  • Proven ability to make sound business decisions, develop go-forward action plans in alignment to them and successfully execute them
  • Strong communication, organization skills, a positive attitude and proven ability to negotiate and influence others to obtain desired results
  • Proven ability to communicate strategies and create a line of sight for the business to help drive innovation 
  • Build and maintain excellent working relationships with various business and strategic partners

What's in it for you

  • Competitive salary and bonus structure influenced by market range data
  • Pension, stock and savings programs to help build and enhance your future financial security
  • An environment of continuous learning and improvement
  • Flexible hours and periodic work from home options
  • The opportunity to move along a variety of career paths with amazing networking potential  

#LI-Hybrid

L’échelle du salaire de base est pour l’emplacement principal du poste affiché. Elle peut varier selon l’emplacement du candidat sélectionné et d’autres facteurs. En plus du salaire de base, les employés admissibles de la Financière Sun Life participent à différents programmes de rémunération incitative, dont le montant octroyé est discrétionnaire et dépend du rendement de l’employé et de la compagnie. Certains postes de vente participent à des programmes de rémunération incitative basés sur les résultats de vente individuels ou de groupe. 

Depuis toujours, la diversité et l'intégration sont au cœur des valeurs de la Financière Sun Life. Nous croyons qu'un effectif diversifié ayant des points de vue variés et des idées créatives est avantageux pour nos clients, pour les collectivités où nous exerçons nos activités, ainsi que pour nous tous, en tant que collègues. Nous accueillons avec enthousiasme les candidatures de personnes compétentes provenant de tous les horizons.

Les personnes handicapées ayant besoin de mesures d'adaptation pour présenter leur candidature et celles qui doivent consulter les offres d'emploi sur un support de substitution peuvent envoyer leur demande par courriel à l'adresse ‘thebrightside@sunlife.com’.

À la Sun Life, nous voulons créer un environnement de travail flexible où nos employés sont outillés pour donner le meilleur d’eux-mêmes. Nous offrons plusieurs options de travail flexibles selon les exigences du poste et les besoins individuels. N’hésitez pas à en discuter pendant le processus de sélection.

Nous remercions tous les candidats de l'intérêt manifesté pour ce poste. Nous ne communiquerons qu'avec les personnes qui auront été retenues pour passer une entrevue.

Échelle salariale:

74,900/74 900 - 125,900/125 900

Catégorie d'emploi:

Gestion de projets - Systèmes

Fin de l'affichage:

01/04/2022

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