Financial Analyst

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Ville : Toronto

Catégorie : Full-time

Industrie : Finance

Employeur : Sun Life Financial

Vous êtes unique, comme le sont votre parcours, votre expérience et votre façon de voir les choses. Ici, on vous encourage et on vous motive à donner le meilleur de vous-même, et on vous donne les moyens de le faire. Vous travaillerez avec des collègues dynamiques – experts dans leur domaine – qui sont impatients de partager leurs connaissances avec vous. Vous aurez des gestionnaires inspirants qui vous aideront à développer votre potentiel et à atteindre de nouveaux sommets. Chaque jour, vous aurez de nouvelles occasions de rendre la vie de nos Clients plus radieuse – ils sont au cœur de tout ce que nous faisons. Découvrez comment vous pouvez faire une différence dans la vie des gens, des familles, des collectivités – ici et partout dans le monde.

Description de poste:

SLC Management (“SLC”) is part of Sun Life’s asset management business and delivers customized fixed income solutions and a suite of alternative, yield-oriented asset classes to institutional investors.  It has AUM of approximately $180 billion and consists of the businesses of BentallGreenOak, InfraRed Capital Partners, Crescent Capital Group LP, SLC Management (Canada) Inc., and SLC Management (U.S.) LLC.

  • Reporting to the Associate Director of Finance, the Financial Analyst will be responsible for supporting the monthly and quarterly financial processes for SLC.

  • The analyst will be a partner with internal SLC business units and Corporate Finance teams to meet management information and reporting needs of Senior Management, as well as external reporting requirements.

  • This role offers an excellent opportunity to interact with many groups across Sun Life as we continue to build the business.  It also provides exposure to various aspects of finance such as accounting, reporting, and expense management.

What will you do?

  • Support the monthly and quarterly operational duties for SLC on a timely basis, such as journal entries, general ledger feed process, chart of values requests, bank disbursements and deposits, wire transfers, control checks, etc.

  • Support the monthly and quarterly consolidated financial and management reporting process for SLC on a timely basis.

  • Support the monthly and quarterly account reconciliations process for SLC.

  • Work closely with the SLC business units, provide accounting support, oversight activities, and resolve issues.

  • Assist with the interim and annual audit processes for SLC.

What do you need to succeed?

  • Post-secondary education in an Accounting or Finance discipline.

  • 3 - 5 years financial experience in an accounting environment with exposure to financial management.

  • Strong PC skills (Microsoft Office tools including Excel, PowerPoint, and Word; Hyperion; Oracle; SAP; Tableau), and experience in building reports.

  • Strong problem solving, analytical and conceptual skills.  Able to apply technical knowledge to business issues.

  • Ability to work under pressure with strong attention to details.

  • Ability to work independently with minimal supervision and within a team environment.

  • Able to handle conflicting priorities while driving desired results.

  • Strong organizational skills, deadline-oriented, self-motivated.

  • Strong interpersonal and communications skills (both oral and written).

Assets:

  • Accounting / Finance designation.

  • Knowledge of IFRS and the financial services industry.

What’s in it for you?

  • An opportunity to be part of a team that drives change.

  • 15 vacation days per year.

  • Flexible Benefits from the day you join to meet the needs of you and your family.

  • Pension, stock and savings programs to help build and enhance your future financial security.

  • Wellness programs that support the three pillars of your health – mental, physical and financial.

L’échelle du salaire de base est pour l’emplacement principal du poste affiché. Elle peut varier selon l’emplacement du candidat sélectionné et d’autres facteurs. En plus du salaire de base, les employés admissibles de la Financière Sun Life participent à différents programmes de rémunération incitative, dont le montant octroyé est discrétionnaire et dépend du rendement de l’employé et de la compagnie. Certains postes de vente participent à des programmes de rémunération incitative basés sur les résultats de vente individuels ou de groupe. 

Depuis toujours, la diversité et l'intégration sont au cœur des valeurs de la Financière Sun Life. Nous croyons qu'un effectif diversifié ayant des points de vue variés et des idées créatives est avantageux pour nos clients, pour les collectivités où nous exerçons nos activités, ainsi que pour nous tous, en tant que collègues. Nous accueillons avec enthousiasme les candidatures de personnes compétentes provenant de tous les horizons.

Les personnes handicapées ayant besoin de mesures d'adaptation pour présenter leur candidature et celles qui doivent consulter les offres d'emploi sur un support de substitution peuvent envoyer leur demande par courriel à l'adresse ‘thebrightside@sunlife.com’.

À la Sun Life, nous voulons créer un environnement de travail flexible où nos employés sont outillés pour donner le meilleur d’eux-mêmes. Nous offrons plusieurs options de travail flexibles selon les exigences du poste et les besoins individuels. N’hésitez pas à en discuter pendant le processus de sélection.

Nous remercions tous les candidats de l'intérêt manifesté pour ce poste. Nous ne communiquerons qu'avec les personnes qui auront été retenues pour passer une entrevue.

Échelle salariale:

50,100/50 100 - 81,900/81 900

Catégorie d'emploi:

Finances

Fin de l'affichage:

23/03/2022

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