IAM Security Specialist

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City : North York

Category : Full-time

Industry : Finance

Employer : Sun Life Financial

Vous êtes unique, comme le sont votre parcours, votre expérience et votre façon de voir les choses. Ici, on vous encourage et on vous motive à donner le meilleur de vous-même, et on vous donne les moyens de le faire. Vous travaillerez avec des collègues dynamiques – experts dans leur domaine – qui sont impatients de partager leurs connaissances avec vous. Vous aurez des gestionnaires inspirants qui vous aideront à développer votre potentiel et à atteindre de nouveaux sommets. Chaque jour, vous aurez de nouvelles occasions de rendre la vie de nos Clients plus radieuse – ils sont au cœur de tout ce que nous faisons. Découvrez comment vous pouvez faire une différence dans la vie des gens, des familles, des collectivités – ici et partout dans le monde.

Description de poste:

This role requires Canadian Enhanced Reliability Security clearance [a minimum of 5 years of consecutive residency in Canada].

About the role:

The IAM Security Specialist will be accountable for the delivery and implementation of security technology that supports the Global Identity and Access Management Domain for the Company.  S/he will participate in the execution and implementation of the Sun Life IAM program.  Reporting directly to the Manager of Technology Support, the incumbent will work with the IAM Operation team to help move technology and processes through the Application Life Cycle.  This will be in the form of projects, consulting, continuous improvement activities including upgrades and as Subject Matter Expert in the IAM Technology field.  Your goal is to provide stellar service, have a continuous improvement mindset to help drive operational efficiencies and secure our environment under the IAM Domain.

What will you do?

  • Understand Logical Access Security Standard (LASD) and policy around Data Privacy for the Company is a must
  • Provide support and operations of the IAM tools
  • Access, engineer and implement upgrades, improvements and changes to IAM tools
  • Be responsible for project deliverables, prioritizing actions, overcome obstacles that arise through the implementation of projects, and assist team members in resolving issues
  • Be responsive to queries from internal clients, and provide solutions as required
  • Be resourceful and able to work with other technical support teams with strong collaboration and synergy to enhance and improve the IAM tools
  • Collaborate with Security Access Administration and Governance teams to ensure the service delivered satisfy end user’s requirement at the same time follow the Governance best practices

What you need to succeed: Qualifications

  • University degree/college diploma in Technology
  • 5+ years in security IT industry experience
  • Professional designation in IT security (such as CISSP, CISA, CISM) preferred
  • Experience in supporting IAM tools:  SailPoint IdentityIQ, File Access Management, Transmit Security, OKTA,, Venafi Certificate Management, CyberArk Vault & PAM will be well considered
  • Strong technical skills in supporting IAM applications in Unix and Windows environments, and running basic SQL queries for data lookup and generating reports

Preferred skills:

  • This position requires a strong technical aptitude with the ability to drive solutions to a positive conclusion
  • Able to work independently with high degree of ambiguity and deliver expected outcomes, be focused on the end deliverables and build trust with internal clients and peers. 
  • Excellent communication and collaboration skills.
  • Work experience in Financial Industry preferred

What’s in it for you:

  • Great Place to Work® Certified in Canada and the US.
  • Named 2021 “Best Places to Work” by Glassdoor
  • Canada Award for Excellence for Mental Health at Work - 2021
  • We’re proud to be a Best Workplace for Hybrid Work by Great Place to Work® Canada
  • Competitive salary and bonus structure influenced by market range data
  • Pension, stock and savings programs to help build and enhance your future financial security
  • An environment of continuous learning and improvement
  • Flexible hours and periodic work from home options

LI-SJ

L’échelle du salaire de base est pour l’emplacement principal du poste affiché. Elle peut varier selon l’emplacement du candidat sélectionné et d’autres facteurs. En plus du salaire de base, les employés admissibles de la Financière Sun Life participent à différents programmes de rémunération incitative, dont le montant octroyé est discrétionnaire et dépend du rendement de l’employé et de la compagnie. Certains postes de vente participent à des programmes de rémunération incitative basés sur les résultats de vente individuels ou de groupe. 

Depuis toujours, la diversité et l'intégration sont au cœur des valeurs de la Financière Sun Life. Nous croyons qu'un effectif diversifié ayant des points de vue variés et des idées créatives est avantageux pour nos clients, pour les collectivités où nous exerçons nos activités, ainsi que pour nous tous, en tant que collègues. Nous accueillons avec enthousiasme les candidatures de personnes compétentes provenant de tous les horizons.

Les personnes handicapées ayant besoin de mesures d'adaptation pour présenter leur candidature et celles qui doivent consulter les offres d'emploi sur un support de substitution peuvent envoyer leur demande par courriel à l'adresse ‘thebrightside@sunlife.com’.

À la Sun Life, nous voulons créer un environnement de travail flexible où nos employés sont outillés pour donner le meilleur d’eux-mêmes. Nous offrons plusieurs options de travail flexibles selon les exigences du poste et les besoins individuels. N’hésitez pas à en discuter pendant le processus de sélection.

Nous remercions tous les candidats de l'intérêt manifesté pour ce poste. Nous ne communiquerons qu'avec les personnes qui auront été retenues pour passer une entrevue.

Échelle salariale:

56,300/56 300 - 92,900/92 900

Catégorie d'emploi:

Services technologiques - TI

Fin de l'affichage:

18/03/2022

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