Senior Wholesale Case Associate

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City : Waterloo

Category : Full-time

Industry : Finance

Employer : Sun Life Financial

Vous êtes unique, comme le sont votre parcours, votre expérience et votre façon de voir les choses. Ici, on vous encourage et on vous motive à donner le meilleur de vous-même, et on vous donne les moyens de le faire. Vous travaillerez avec des collègues dynamiques – experts dans leur domaine – qui sont impatients de partager leurs connaissances avec vous. Vous aurez des gestionnaires inspirants qui vous aideront à développer votre potentiel et à atteindre de nouveaux sommets. Chaque jour, vous aurez de nouvelles occasions de rendre la vie de nos Clients plus radieuse – ils sont au cœur de tout ce que nous faisons. Découvrez comment vous pouvez faire une différence dans la vie des gens, des familles, des collectivités – ici et partout dans le monde.

Description de poste:

The Senior Case Manager, Independent Insurance Channel is responsible for the prompt, accurate and complete end-to-end processing of life and critical illness insurance applications submitted by our Independent Insurance Channel  Distribution  channel. The Senior IIC Case Manager is also responsible to provide advisors with proactive and consistent information they need while contributing to an exceptional service experience.  Proactive communication and anticipating the needs of the advisors is an essential part of the exceptional service experience .   This includes ensuring administrative and premium requirements are received, ordering underwriting requirements, and making changes to the policy as requested by the advisor prior to mailing the policy. The Senior IIC Case Manager ensures the accurate production of a policy contract for delivery to the advisors, processes the settle requirements and payments once accepted. It is our goal to create a strong and trusted relationship between Sunlife, the Advisors and their teams.

What will you do?

•             Prompt and accurate processing of all aspects of IIC new business life and critical illness insurance applications including conversions and replacements.

•             Provide proactive and consistent information to the advisors on a regular basis .

•             Prompt handling of administrative and evidence requirements including placing orders and following up to expedite the underwriting requirements so that the policy can be issued.

•             Provide a prompt and accurate production of the policy contract and include the invoice prior to mailing to the advisor or back office.

•             Promptly process declined applications and refund premiums if applicable, as well as process complex changes, adjustments, corrections, reissue of policies, process settle documents and handle cheque deposits.

•             Provide a prompt response to all emails, phone and advisor site queries with excellent customer service skills and an owner’s mindset to resolving any issues

•             It is essential to build productive business relationships with third party distribution partners, Advisors and back office staff. Finding creative solutions that work for the Advisor, the client and Sunlife are imperative to our business.

What do you need to succeed

•             English -  oral & written 

•             Exceptional customer service and communication skills – both oral and written

•             Able to prioritize and handle a variety of responsibilities daily

•             Proven ability to work well in a fast-paced, multi-tasking team environment

•             Analytical skills with strong mathematical aptitude

•             Excellent attention to detail

•             Able to handle stress and work within tight deadlines

•             Results oriented – works toward ensuring daily personal and team production targets are met

•             Process improvement driven and skill in problem solving

•             Proven time management and organization skills 

•             Strong working knowledge of computer systems and software

•             Positive, enthusiastic, innovative 

Assets:

•             Extensive knowledge of retail life insurance products and systems (Ingenium, MLIF, CSW)

•             Confident level of knowledge of Excel, Word, MS Access, PowerPoint

•             Mandarin / French

Notes/Unique Requirements:

•             Depending on work volumes, overtime will be required

•             Vacation time may be limited during peak periods to ensure adequate coverage is maintained

L’échelle du salaire de base est pour l’emplacement principal du poste affiché. Elle peut varier selon l’emplacement du candidat sélectionné et d’autres facteurs. En plus du salaire de base, les employés admissibles de la Financière Sun Life participent à différents programmes de rémunération incitative, dont le montant octroyé est discrétionnaire et dépend du rendement de l’employé et de la compagnie. Certains postes de vente participent à des programmes de rémunération incitative basés sur les résultats de vente individuels ou de groupe. 

Depuis toujours, la diversité et l'intégration sont au cœur des valeurs de la Financière Sun Life. Nous croyons qu'un effectif diversifié ayant des points de vue variés et des idées créatives est avantageux pour nos clients, pour les collectivités où nous exerçons nos activités, ainsi que pour nous tous, en tant que collègues. Nous accueillons avec enthousiasme les candidatures de personnes compétentes provenant de tous les horizons.

Les personnes handicapées ayant besoin de mesures d'adaptation pour présenter leur candidature et celles qui doivent consulter les offres d'emploi sur un support de substitution peuvent envoyer leur demande par courriel à l'adresse ‘thebrightside@sunlife.com’.

À la Sun Life, nous voulons créer un environnement de travail flexible où nos employés sont outillés pour donner le meilleur d’eux-mêmes. Nous offrons plusieurs options de travail flexibles selon les exigences du poste et les besoins individuels. N’hésitez pas à en discuter pendant le processus de sélection.

La Sun Life s’engage à assurer la santé et la sécurité des personnes qui se trouvent dans ses lieux de travail et les collectivités où elle exerce ses activités. Conformément à la politique de vaccination de la Sun Life (Canada): 

  • Les Employés qui sont autorisés à travailler à distance doivent être entièrement vaccinés contre la COVID-19 s’ils souhaitent utiliser un bureau de la Sun Life, un centre financier ou un site externe où se déroulent des activités liées aux affaires de la Sun Life. 

  • Les Employés dont le travail exige qu’ils soient présents dans un bureau de la Sun Life, un centre financier ou un site externe de la Sun Life doivent être entièrement vaccinés contre la COVID-19 à effet du 1er mai. Comme solution de rechange d’ici le 30 avril, les Employés qui occupent ces postes pourront prendre part au programme de dépistage rapide de la Sun Life.

Nous remercions tous les candidats de l'intérêt manifesté pour ce poste. Nous ne communiquerons qu'avec les personnes qui auront été retenues pour passer une entrevue.

Échelle salariale:

37,600/37 600 - 61,500/61 500

Catégorie d'emploi:

Service clientèle / Opérations

Fin de l'affichage:

31/03/2022

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